چگونه سلامت باتری گوشی را تامین کنیم؟

شارژ سریع

آیا شارژ گوشی با شارژر دیگر اشکال دارد؟

یکی از جمله هایی که مطمعنا برای سلامت گوشی های موبایلمان شنیده ایم این است که از شارژر های دیگر برای شارژ تلفن همراهمان استفاده نکنیم ، اما چرا نباید این کار را انجام دهیم؟

بهتر از است بدانیم که شارژر همه گوشی های موبایل مثل هم نیست و کابل شارژر و پد ها در یک سایز تولید نمیشوند.

شارژر

رایج‌ترین مشخصاتی که روی شارژر می‌بینید، وات (W) است و اساسا چقدر انرژی شارژر می‌تواند به یکباره به سمت گوشی شما روانه کند. تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها معمولا شارژرهایی با مقدار W بالاتر دارند، زیرا باتری‌های بزرگ‌تری برای پر کردن دارند.

اگر گوشی موبایل شما یا … به سرعت شارژ میشود حتما به این معنا نیست که باتری آن خراب است زیرا شارژر ها با توان بالا امکان شارژ سریع را دارند مثلا گوشی اگر گوشی شما آیفون 12 است قابلیت تحمل تا 20 وات را دارا میباشد.

شارژر

به عنوان مثال، اگر شارژر رسمی ۲۰ واتی را از اپل خریداری کنید، آیفون ۱۲ شما تقریبا چهار برابر سریعتر از شارژر رسمی ۵ واتی اپل شارژ می‌شود. (توجه داشته باشید که مدل ۲۰ واتی از تبلت‌های بزرگ‌تر آی‌پد پشتیبانی می‌کند، در حالی که مدل ۵ وات اینگونه نیست، به دلایلی که قبلا توضیح دادیم.)

این امر در مورد پورت‌های لپ‌تاپ نیز صدق می‌کند جدیدترین مک‌بوک پروها می‌توانند ۱۰ وات برق از درگاه‌های Thunderbolt/USB-C خود تولید کنند، به این معنی که آن‌ها شارژرهای ۵ واتی را شکست می‌دهند اما نمی‌توانند با مدل‌های ۲۰ واتی رقابت کنند. با این فرض که گوشی شما می‌تواند تا ۲۰ وات انرژی مصرف کند. اگر حداکثر ۱۰ وات باشد، مک بوک پرو و شارژر ۲۰ واتی سطح باتری آن را با همان سرعت بازیابی خواهند کرد.

باتری گوشی

اگر قصد دارید باتری گوشی شما در سریع‌ترین زمان ممکن شارژ شود، به شارژری نیاز دارید که بتواند متناسب با گوشی شما بهترین وات را داشته باشد. بیشتر اوقات شارژری که روی گوشی به ما فروخته میشود مناسب گوشیمان است اما نه همیشه زیرا بعضی اوقات افراد سودجو با جایگزین کردن شارژر فیک شارژری به ما میدهند که مناسب گوشیمان نیست.

باتری گوشی

همانند شارژ معمولی، برای دریافت بهترین نتایج از شارژ سریع، هم به شارژر و هم به گوشی نیاز دارید که از آن پشتیبانی کند. به عنوان مثال، نمی‌توانید OnePlus ۸T را به هر شارژری وصل کنید و شارژ کامل با سرعت ۶۵ وات را ببینید.

از چه شارژری می توانیم استفاده کنیم؟

تا زمانی که از کابل مناسب یا استاندارد بی‌سیم مناسب استفاده، می‌توانید تقریبا شارژ گوشی با شارژر دیگر را تجربه کنید. گوشی‌های امروزی مصرف برق را تنظیم می‌کنند تا از باتری محافظت شود، بنابراین هیچ خطری برای منفجر شدن گوشی با استفاده از شارژری که برای آن خیلی قوی است وجود ندارد.

با این اوصاف شارژ گوشی با شارژر دیگر؛ مراقب استفاده از شارژرهای ارزان قیمت و بدون برند یا شارژرهایی باشید که سال‌ها در اطراف خود قرار دارند، زیرا ممکن است الزاما استانداردهای ایمنی را مانند بقیه رعایت نکنند. ما نمی‌گوییم که همه این شارژرها مشکل دارند، اما برای ایمن بودن همیشه ارزش دارد با یک شارژر جدیدتر از یک سازنده معتبر یا سازنده لوازم جانبی همراه شوید، حتی اگر کمی گرانتر باشد.

شارژر گوشی

همیشه گوشی خود را با شارژر خودش شارژ کنید و سعی کنید شارژ گوشی با شارژر دیگر عادت همیشگی شما نشود. برخلاف لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌های هوشمند از یک رابط شارژ جهانی یعنی پورت microUSB استفاده می‌کنند. با این حال، اگر شارژری که استفاده می‌کنید با اصل مطابقت نداشته باشد، بر عملکرد باتری، ظرفیت ذخیره‌سازی شارژ و عمر کلی تأثیر می‌گذارد (در صورت تکرار مکرر). همیشه اطمینان حاصل کنید که رتبه ولتاژ خروجی (V) و جریان (آمپر) شارژر جایگزین با آداپتور اصلی مطابقت دارد یا توسط سازنده گوشی تأیید شده است.

همه باتری تاریخ انقضا دارند و باتری های تلفن های همراه نیز تاریخ انقضا دارند اما با رعایت بعضی موارد میتوان حداکثر استفاده را از یک باتری سلام برد.

 

چگونه سلامت باتری گوشیتان را حفظ کنید

از شارژر های ارزان استفاده نکنید

برای سلامتی باتری گوشیتان از خریدن شارژر های ارزان قیمت که سازندگان ها مشخص نیست خودداری کنید زیرا این شارژر ها اطمینانی در برابر نوسانات و شارژ دهی بیش از حد ندارند و همچنین از سلامت آداپتور شارژر خود اطمینان پیدا کنید.

باتری گوشی

قاب گوشیتان را هنگام شارژ دربیاورید

اینکه موقع شارژ گوشی همراهتان باتریش گرم شود عادی است موقع شارژ کردن تلفن همراه توصیه میشود کاور گوشی را دربیاورد زیرا کاور مثل عایق عمل میکند و مانع از اتلاف حرارت میشود.و بهتر است هنگام شارژ گوشیتان را روی پارچه نرم به گونه ایی که صحفه نمایش رو به پارچه باشد قرار دهید.

از شارژ سریع تا حد امکان استفاده نکنید

تا حد امکان از گزینه شارژ سریع استفاده نکنید زیرا در شارژ سریع ولتاژ بالایی به باتری داده میشود که باعث میشود دمای باتری بالا برود ،در اینصورت گوشی همراهتان را خاموش کنید و اجازه دهید تا به دمای عادی باز گردد و برای جلو گیری از این اتفاق به تنظیمات گوشیتان مراجعه کنید و گزینه شارژ عادی را انتخاب کنید.

شارژ سریع

تاثیر برنامه بر عمر باتری گوشی

همیشه اینگونه نیست که شارژر یا اشتباه در شارژ کردن و… باعث خرابی باتری تلفن همراهتان شود. بلکه بسیاری از برنامه ها وجود دارند که با اجرا در پس زمینه مدام شارژ مصرف میکنند و عمر باتری را کاهش میدهند.

شارژر

گوشیتان را به موقع به شارژ بزنید

برای سلامت عمر باتری تلفن همراهتان سعی کنید آن را به موقع به شارژ بزنید مثلا تا ۲۰ درصد ضرورتی به شارژ ندارد و همچنین اجازه ندهید باتری تمام شارژ خود را از دست بدهد و همچنین اجازه ندهید بعد از شارژ شدن همچنان به شارژر متصل بماند. و سعی کنید تلفن همراهتان حداقل تا ۸۰ درصد شارژ شود. و هیچ وقت گوشیتان را شب تا صبح به شارژ نزنید زیرا شارژ بیش از حد عمر باتری را کاهش‌میدهد.

شارژر

از تلفن همراه هنگام شارژ استفاده نکنید

زمانی که گوشیتان به شارژ متصل است از آن استفاده نکنید زیرا باعث افزایش دمای داخلی میشود و سلامت باتری تلفن همراهتان را به خطر می اندازد.

کلیدواژه : شارژر
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *