تفاوت گوشی های سامسونگ و شیائومی

سامسونگ یا شیائومی؟

سامسونگ یا شیائومی؟

اگر قصد خرید گوشی موبایل دارید اما نمیدانید از بین مدل گوشی های برند سامسونگ و شیائومی کدام را انتخاب کنید. نمیدانید کارایی کدام بهتر است ، کدام برند سامسونگ یا شیائومی کیفیت دوربین ،باتری و… بهتری دارد و همچنین کدام گوشی قیمت بهتر و مناسب تری نسبت به اپشن هایش دارد تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با مقایسه این دو برند انتخاب مناسب تری هنگام خرید گوشی موبایل داشته باشید.

سامسونگ یا شیائومی؟

از مدت ها قبل برند سامسونگ گوشی های موبایل با قیمت های متنوع تولید کرده است و همچنین برند شیائومی با تولید گوشی های با کیفیت در قیمت های متنوع توانسته در مدت زمان کمی طرفداران زیادی را جذب خود کند.البته نا گفته نماند که برند شیائومی لوازم الکترونیکی دیگری از قبیل ایرپاد،پخش کننده موسیقی و… نیز تولید می کند.

سامسونگ یا شیائومی؟

برند سامسونگ میتوان گفت بزرگ ترین برند الکترونیکی مصرفی در جهان میباشد که علاوه بر گوشی های هوشمند ابزار های هوشمند دیگر مانند تلویزیون،لپ تاپ، لوازم خانگی و… نیز تولید و به بازار جهانی عرضه میکند.برند شیائومی با ورود به بازار جهانی با وجود کیفیتی که داشت یک رقیب جدی برای سامسونگ محسوب میشود.

سامسونگ یا شیائومی؟

البته شیائومی و سامسونگ از لحاظ خط تولید و استراتژی کاملاً شبیه هم می‌باشند. سامسونگ بعد از رقابت با اپل سال‌هاست که بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را در دست گرفته است. در مقابل چند سالی می‌شود که محصولات شیائومی در مقایسه با اسمارت فون‌های هوشمند گلکسی، با مشخصات فنی بالاتر و قیمت کمتر ارائه می‌شوند.

سامسونگ یا شیائومی؟

گوشی های گران قیمت سامسونگ از نظر کیفیت دوربین ،باتری ،طراحی و… از گوشی های گران قیمت و رده بالای شیائومی برتری بیشتری دارد.اما امروزه گوشی های میان رده سامسونگ که از کیفیت مطلوبی برخودار هستند در بازار جهانی طرفداران زیادی دارند. و البته گوشی های میان رده سامسونگ و شیائومی از نظر کیفیت و طراحی در رقابت با یکدیگرند.

سامسونگ یا شیائومی؟

طراحی گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ

در مقایسه طراحی گوشی های موبایل سامسونگ و شیائومی میتوان گفت که برند شیائومی در طراحی گوشی های موبایل خود از ظرافت و خلاقیت بیشتری استفاده کرده، در مقابل سامسونگ در طراحی‌های خود به صفحه نمایش زاویه داده که سبب شده گوشی ظاهری زیبا داشته باشد. شیائومی از رنگ‌ها و طراحی‌های زیبا و جذابی استفاده می‌کند به عنوان مثال Xiaomi Mi 10 5G در رنگ‌های سبز مرجانی و خاکستری عرضه شده است.

Xiaomi Mi 10 5G

در مقابل Samsung Galaxy S20، در رنگ‌های آبی آسمانی، آبی صورتی و خاکستری کیهانی تولید می‌شود. البته گوشی Xiaomi Note 8 pro که از گوشی‌های پرچمدار شیائومی است با طراحی بسیار خوب روانه بازار شده است. سامسونگ طراحی گوشی‌های میان‌رده را تغییر داده و سعی کرده از حالت تکراری قبل دربیاورد و موبایل‌های مانند A52 یا A72 را با بدنه‌ای مات و طراحی جدید قاب پشتی تولید کند.

سامسونگ یا شیائومی؟

مزیت گوشی‌های شیائومی در این است که ساختار بدنه بسیاری از میان‌رده‌های آن از شیشه و فلز یا حداقل یکی از آن‌ها به جای پلاستیک است. تنها ایراد سامسونگ در زمینه طراحی گوشی‌های میان‌رده از جنس پلاستیک ساخته شده‌اند. بعنوان مثال گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو که یکی از گوشی‌های پرطرفدار شیائومی در بازار محسوب می‌شود ساختار بدنه‌ آن از جنس شیشه است.

ردمی نوت ۱۰ پرو

همچنین این گوشی از نظر قیمت رقیب گلکسی A52 می‌باشد که با وجود جنس بدنه‌ی مرغوب قیمت کمتری نیز دارد. اگر بخواهیم موضوع طراحی گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ را جمع بندی کنیم. باید بگوییم که از نظر طراحی و کیفیت ساخت همواره گوشی‌های شیائومی نسبت به رقبای هم قیمت سامسونگ موقعیت مناسب‌تری دارند.

کیفیت دوربین شیائومی برتر است یا سامسونگ؟

کیفیت دوربین‌های میان رده و پایین رده سری A سامسونگ خوب می‌باشد اما عملکرد آن‌ها در مقایسه با هم رده‌های خود در برند شیائومی کمی ضعیف‌تر است. در مقایسه گوشی‌های Xiaomi Mi 10 5G و Samsung Galaxy S20 هر دو گوشی از یک دوربین جلو بهره می‌برند. اما گوشی Mi 10 5G دوربین‌های چهارگانه و Galaxy S20 دوربین‌های سه گانه در قاب پشتی دارند.

سامسونگ یا شیائومی؟

در زمینه دوربین چه گوشی‌های پرچمدار و چه میان‌رده‌ها در حال حاضر برند شیائومی عملکرد بالاتری نسبت به سامسونگ دارد. گوشی پرچمدار شیائومی می ۱۱ اولترا نسبت به گلکسی S21 اولترا در Dxomark رتبه بالاتری بدست آورده است. در این بخش شیائومی از اهمیت مهمتری برخوردار بوده و معیار بسیاری از افراد علاقمند به عکاسی محسوب می‌شود.

در قسمت میان‌ رده‌های جدید هر دو شرکت، برند شیائومی باز هم عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته است. گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو با مجهز بودن به دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل و با قیمتی مناسب، کیفیت بالای را ارائه می‌دهد. البته در زمینه دوربین سلفی گوشی‌های سامسونگ چه در گوشی‌های پرچمدار و چه میان‌رده‌ها از خود عملکرد برتری نسبت به گوشی‌های شیائومی نمایش می‌دهد.

مقایسه باتری گوشی شیائومی و سامسونگ

در مقایسه بین باتری گوشی سامسونگ یا شیائومی باید گفت که باتری تمام مدل‌های دو برند با ویژگی‌های مختلف عرضه می‌شود. برخی از آن‌ها 3000mAh و بعضی دیگر 5000mAh یا بالاتر را پشتیبانی می‌کنند. گوشی Mi 10 5G دارای باتری 4780 میلی آمپر ساعتی است که پایه شارژ سیمی 30 واتی و شارژ از راه دور 30 واتی دارد.

در حالی که گوشی Galaxy S20 از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که پایه شارژ سریع 25 وات، شارژ سریع بی‌سیم 2.0 و شارژ از راه دور را روشن می‌کند. گوشی‌های اقتصادی، میان‌رده، بالارده و حتی پرچمدار این دو برند از لحاظ شارژدهی عملکرد عالی را ارائه می‌دهند. لذا نمی‌توان یکی را بهتر از دیگری معرفی کرد مگر مقایسه بین محصول خاصی باشد.

در مقایسه بین دو گوشی ردمی نوت ۱۰ پرو و گلکسی A52 هر دو گوشی شارژدهی یکسانی دارند، هرچند که شیائومی مقدار اندکی قابل قبول‌تر عمل می‌کند. اما در مقایسه گوشی‌های پرچمدار می ۱۱ اولترا و گلکسی اس ۲۱ اولترا با وجود این که هر دو گوشی شارژدهی خوبی دارند ولی با اختلافی جزئی سامسونگ عملکرد مناسبی دارد. لازم است بدانید که در زمینه سرعت شارژ و فناوری شارژ سریع با اختلاف قابل توجهی برند شیائومی عملکرد قابل قبولی ارائه می‌دهد.

A52

بطور کلی شرکت شیائومی جزو پیشگامان فناوری شارژ سریع محسوب می‌شود. این برند با تولید گوشی‌های متفاوت در بازه‌های قیمتی مختلف از نظر سرعت شارژ نسبت به سامسونگ وضعیت بسیار مطلوبی دارد. بنابراین شیائومی و سامسونگ در زمینه شارژدهی عملکرد مشابه‌ی دارند اما در فناوری شارژ سریع شیائومی عملکرد بهتری ارائه می‌دهد. در نتیجه باید گفت که شیائومی در زمینه باتری عملکرد بالاتری دارد.

قیمت گوشی سامسونگ بهتر است یا شیائومی

گوشی های دو برند سامسونگ و شیائومی در رقابت تنگاتنگ از نظر کیفیت و طراحی دارند و این موضوع باعث شده است که قیمت این دو برند در بازار حدودا در یک رنج با اخلاف کمی باشد. اما برند های چینی موجود در بازار همیشه از نظر قیمت یک قدم جلو تر ایستاده اند. باتوجه به تنوع گوشی های شیائومی و سامسونگ قیمت های متفاوت و متنوعی از این دو برند در بازار موجود است.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *