تفاوت اپل واچ و اسمارت واچ

تفاوت بین ساعت هوشمند و اپل واچ چیست؟

ساعت های هوشمند که اخیرا طرفدارن زیادی را در سراسر دنیا جذب خود کرده اند همانطور از نامشان مشخص است هوشمندانه عمل میکنند و کار ما را در دنیای فناوری راحت تر کرده اند. ساعت‌های هوشمند بسته به نوع گوشی، سیستم عامل را تغییر می‌دهند.

اپل واچ ساعت هوشمند برند اپل هست که این ساعت به گوشی های اپل متصل میشود و امکان دسترسی به گوشی را برای شما فراهم میکند. سیستم عامل اپل واچ WatchOS ۳ است که علاوه بر iOS ۱۰ و MacOS، ویژگی‌های بسیار خوبی را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد.

تفاوت اپل واچ و اسمارت واچ

سیستم عامل ساعت هوشمند

اولین تفاوت اسمارت واچ و اپل واچ در سیستم عامل این ساعت های هوشمند است.همانطور که گفتیم اولین تفاوت اپل واچ و اسمارت واچ در سیستم عامل آنهاست به این صورت که هر ساعت هوشمندی با هر گوشی و سیستم عامل سازگار نیست و قبل از خرید ساعت هوشمند بابد از سازگاری آن با گوشی هوشمندتان اطمینان پیدا کنید.اکثر ساعت‌های هوشمند موجود در بازار با سیستم عامل‌های اندروید یا iOS سازگار هستند. تعداد محدودی دستگاه وجود دارد که با هر دوی این سیستم عامل‌ها سازگار است و اکثریت ساعت های هوشمند با گوشی های هوشمند تولیدی برند خود سازگار هستند. 

تفاوت اپل واچ و اسمارت واچ

انواع ساعت هوشمند سازگار با اندروید و آیفون

  • ساعت هوشمند مدل Ws58️
  • ساعت هوشمند مدل series9 Hainoteko
  • ساعت هوشمند مدل Kt8 Max‌

دومین تفاوت اپل واچ و اسمارت واچ، سیستم عامل تایزن یکی دیگر از مواردی است که سامسونگ برای ساعت‌های هوشمند خود از آن استفاده می‌کند و مانند اندروید منبع باز است. این سیستم عامل برنامه‌های خاص خود را دارد و توسط سامسونگ پشتیبانی می‌شود.

ساعت‌های هوشمند مایکروسافت نیز از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند و با گوشی‌های ویندوزی سازگار هستند، اما از اندروید و iOS نیز پشتیبانی می‌کنند.

تفاوت اپل واچ و اسمارت واچ در صحفه نمایش

صفحه نمایش ساعت هوشمند (کاغذ اولد ال سی دی الکترونیکی) از فناوری‌های مختلفی استفاده می‌کند.

صفحه نمایش‌های OLED بدون نیاز به نور پس زمینه کار می‌کنند و در واقع هر پیکسل خود را روشن یا خاموش می‌کند. به همین دلیل این صفحات کنتراست بالاتر و سیاهی عمیق‌تری دارند. اگرچه نوشته‌های این صفحات در زیر نور مستقیم خورشید به سختی دیده می‌شوند، اما LCD‌ها خوانایی بالاتری دارند و ارزان‌تر هستند.‌

تفاوت اپل واچ و اسمارت واچ

ظرفیت باتری اپل واچ و اسمارت واچ‌

طول عمر باتری در اسمارت واچ و اپل واچ متفاوت است و بستگی به کارایی که دارند بین یک تا چند روز میتوانند عمل کنند پس هنگام خرید ساعت هوشمند به ظرفیت باتری توجه ویژه ایی داشته باشید. مدل های مختلف اپل واچ و اسمارت واچ عمر عمر متفاوتی دارند و البته ناگفته نماند که طول عمر باتری از مواردی هست بر قیمت آن تاثیر میگذارد. در مقایسه طول عمر اپل واچ از اسمارت واچ شکست میخورد و اسمارت واچ ها طول عمرت بیشتری دارند.

مقایسه راه اندازی اپل واچ و اسمارت واچ

استفاده از اپل واچ راحت نیست زیرا برای راه اندازی آن گوشی موبایل شما باید آیفون باشد.اما اسمارت واچ ها با سیستم عامل اندروید در مقایسه با اپل واچ ها راحت تر هستند و شما میتوانید با پیدا کردن برنامه سازگار با ساعت هوشمندتان در گوگل به راحتی آن را راه اندازی و از آن استفاده کنید.

تفاوت اپل واچ و اسمارت واچ

از دیگر تفاوت های اسمارت واچ و اپل واچ میتوان به کاربرد سلامتی آنها اشاره کرد برای مثل برای اندازه گیری پیاده روی،فشار خون ،ضربان قلب و… که معمولا ساعت های هوشمندها این اپشن ها را دارند اما ساعت های هوشمند سامسونگ تمامی این اپشن ها را دارا میباشند. 

تنظیمات اپل واچ غیر قابل تعویض است اپل در سال‌های اخیر توانسته این وضعیت را برای افرادی که نمی‌توانند گوشی خود را لمس کنند، بهبود بخشد با اپل واچ می‌توانید از گزینه Assistant Touch برای پیمایش دستگاه استفاده کنید و می‌توانید به برنامه MINDFULNESS دسترسی داشته باشید که به شما کمک می‌کند به آرامش برسید.

تفاوت قیمت اپل واچ و اسمارت واچ

محصولات برند اپل همیشه در بازار به عنوان محصولات پیشرو در قیمت شناخته میشوند و اپل واچ ها به نسبت قیمت بالایی دارند اما بین آخرین مدل اسمارت واچ سامسونگ و پایین‌ترین مدل اپل واچ، اپل واچ را با قیمت کمتری متوانید بخرید.

تفاوت اپل واچ و اسمارت واچ

 تفاوت پشتیبانی اپل واچ و اسمارت واچ

از نظر پشتیبانی برنامه نیز بر روی این دو ساعت هوشمند برنامه‌های بومی طراحی و نصب می‌شود که مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد. اما ممکن است به چندین برنامه دیگر نیاز داشته باشید، گاهی اوقات می‌توانید برنامه‌های شخص ثالث را برای اسمارت واچ خود مانند STRAVE، Spotify و YouTube دانلود و نصب کنید، اما اگر برنامه‌های بیشتری می‌خواهید، گزینه اپل واچ ۷ بهتر است.

 شما عزیزان میتوانید اسمارت واچ ها و اپل واچ های اورجینال را از فروشگاه سارا جی ای ام خریداری کنید.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *